طراحی کمپین های تبلیغات آنلاین

کمپین تبلیغاتی چیست؟

خیلی ساده  کمپین تبلیغاتی مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی چندجانبه است که پیام تبلیغاتی مورد نظر را با هزینه مشخص و ابزار معین به مخاطب انتخاب شده می رساند و هدفش جذب حداکثر مخاطبین مد نظر به پیام کمپین هست.

به عنوان مثال کمپین تبلیغاتی اسنپ فود ( زودفود ) برای نفوذ در بازار با نام فود پارتی  یا کمپین مشابه در دی جی کالا یا اسنپ و …

 

آیا صرف هزینه بالا باعث موفقیت در کمپین تبلیغاتی می شود؟

 

طراحی کمپین های تبلیغات آنلاین

در زمانی که به عنوان کارشناس در یک شرکت تبلیغاتی بزرگ فعالیت داشتم به وفور شاهد این بودم که شرکت ها، بانک ها و موسسات فراوانی به آژانس تبلیغاتی ما مراجعه و از ما درخواست طرح ریزی یک کمپین تبلیغاتی بزرگ را می کردند و اغلب هزینه را مد نظر نداشته و فقط حجم انبوه پیام مد نظرشان بود و برخی از رسانه ها و الگو ها رو به ما پیشنهاد می دادند.

ولی آیا با یک دهم آن هزینه هم می شود همان پیام را رساند!؟ بله قطعا می شود

آژانس های و موسسه های تبلیغاتی به دلیل اینکه خود صاحب رسانه نیز هستند اولین کاری که می کنند یک لیست بلند بالا با قیمتی گذاف جلوی مشتریان قرار می دهند و سپس با شواف فراوان از طرح خود دفاع می کنند، مشتری هم که تحت تاثیر محیط زیبای کاری و حجم انبوهی از نمونه کارهای گذشته این آژانس تبلیغاتی قرار گرفته با ذوق زدگی فراوان قرارداد رو بسته و منتظر پیروزی شرگف خود می ماند.

لازم به ذکر است در مواقع زیادی این پیروی نصیب مشتری ها نمی شود و آنها با هزینه ی زیاد از این طرح خارج می شوند.

 

اشتباهات رایج در طراحی کمپین تبلیغاتی آنلاین:

 

طراحی کمپین های تبلیغات آنلاین

 

ناتوانی در درک مخاطب

اینکه محصول و یا خدمات شما قادر است نیاز مخاطب را برطرف کند جز ابتدایی ترین مسائل است. بازاریابی واقعی به معنای شناخت صفات و سلیقه ی مشتری است. صاحبان کسب و کار علاوه بر نیاز مشتری باید به چشم انداز آن ها هم توجه داشته باشند. باید دقیقا بدانند که آن ها چطور وقتشان را سپری می کنند، به چه محصولات و خدمات دیگری احتیاج دارند و مشتری های دیگر با همین شرایط کجا زندگی می کنند. در دست داشتن این اطلاعات به تلاش های بازاریابی شما سمت و سو می دهد و باعث افزایش دقت عمل شما می شود.

عدم برنامه ریزی

تعداد زیادی از بازاریاب های هیچ وقت در کارشان موفق نیستند و علت چنین پدیده ای این است که هیچ هدف مشخص و از قبل تعیین شده ای ندارند و برای کاری که انجام می دهند برنامه ریزی ندارند. برنامه ریزی به این معنا نیست که گروهی از افراد را گرد هم جمع کنید و با هم جرو بحث کنید. فقط باید نیازهایتان، نقاط قوت، ضعف و اهدافتان را یادداشت و تحلیل کنید. این کار مسلما به پول بیشتری نیاز دارد و این شما هستید که باید تعیین کند سرمایه گذاری در کدام قسمت انجام شود. به محض اینکه کار برنامه ریزی را به پایان رساندید باید این برنامه را به عنوان مدرک در تمام جلسات به همراه داشته باشید.

نداشتن تمرکز

شما قادر نیستید در آغاز کار تمام مسئولیت هایتان را خودتان انجام دهید. پس سعی کنید تمام مراحل را به ترتیب طی کنید. همین شیوه می تواند شما را به اندازه ی شرکت های بزرگی که به دنبال گروه وسیعی از مشتری هستند کمک کند. روی چشم انداز هایی تمرکز کنید که مطابق با محصول و یا سرویس شما هستند. سپس هدف های طولانی مدتی انتخاب کنید که با فعالیت های شرکتتان هم سو باشد و برای انجام آن چند ماه زمان در نظر بگیرید. اهداف بلند مدت حیاتی هستند ولی دیدن نتایج پس از یک مدت کوتاه می تواند شما را برای رسیدن به اهداف بلند مدت کمک کند.

در نظر گرفتن انتظارات غیرمنطقی

فقط گروه های بازاریابی محدودی می توانند خیلی سریع به نتیجه برسند ولی در حالت عادی ابتدا باید استراتژی های بازاریابی خودتان را تقویت کنید، در شبکه های اجتماعی فعال باشید و روی قسمت های تبلیغاتی که به ازای هر کلیک، پول پرداخت می کنید تمرکز کنید.

صفحات تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی راه اندازی می شود معمولا خیلی زود به نتیجه می رسد در حالیکه آن دسته از تبلیغاتی که به ازای هر کلیک پول پرداخت می شود به یک ماه و نیم زمان نیاز دارند. بهینه سازی برای موتور های جستجو یا همان SEO بیشتر از تمام شیوه ها به وقت نیاز دارد. حداقل ۴ تا ۶ هفته ولی اگر می خواهید شاهد نتایج بزرگ باشید باید ۶ ماه تا یک سال وقت صرف کنید.

سرمایه گذاری ناکافی

تعدادی از استارتاپ ها برای بازاریابی دیجیتالی به اندازه ی کافی سرمایه در نظر نمی گیرند. اگر می خواهید با سرمایه ی کم کارتان را پیش ببرید و برای این هدف برنامه دارید ممکن است بتوانید موفق شوید با این حال تمام شرکت ها به یک استراتژی جامع برای سرمایه گذاری احتیاج دارند.

برای شروع، ابتدا باید ببینید که در حال حاضر در چه قسمت هایی هزینه صرف می کنید تا بتوانید قضاوت درستی داشته باشید. به عنوان مثال برای ابزار هایی که مطمئن نیستید می توانند به کسب و کار شما کمک کنند سرمایه هدر ندهید. به جای اینکار گروهی از افراد با استعداد را استخدام کنید تا به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک کنند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی متعدد

استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف روش بسیار ساده و جالبی برای توسعه کسب و کار شما است. ولی اگر بخواهید در آن واحد روی تعداد زیادی از وبسایت ها وقت صرف کنید ممکن است قادر نباشید به اندازه کافی به همه ی آن ها رسیدگی کنید و در نهایت قدرت بازاریابی خودتان را از دست می دهید. سعی کنید استراتژی بازاریابی خودتان را روی وبسایت هایی متمرکز کنید که مخاطبتان بیشتر از آن ها استفاده می کند سپس پست های مرتبط با محصولتان را به طور مرتب روی آن ها منتشر کنید.

برای شبکه های اجتماعی استراتژی داشته باشید. باید در شبکه هایی فعالیت داشته باشید که به کسب و کار شما مرتبط هستند. وبسایت های پرطرفدار الزاما زمینه ی موفقیت شما را فراهم نمیکنند.

فراموش کردن اهمیت محتوا

محتوا، پایه ی هر برنامه ی بازاریابی دیجیتالی را فراهم می کند. ولی اطلاعاتی که در قسمت محتوا گنجانده می شود باید مرتبط، جذاب و روشنگر باشد. در غیر اینصورت ممکن است تمام روز مقاله، عکس و … منتشر کنید ولی هیچ نتیجه ای از آن ها نگیرید. شرایطی فراهم کنید که تمام بازدید کننده های سایت به مشتری های طولانی مدت شما تبدیل شوند. ویدئو های تبلیغاتی به بخش مهمی از بازاریابی دیجیتالی بدل شده و حالا شرکت ها باید برای تبلیغات ویدئو منتشر کنند.

عدم توجه کافی به کاربران تلفن همراه

در سال ۲۰۱۴ تعداد کاربرهایی که از تلفن همراه استفاده می کنند از کاربران دسکتاپی پیشی گرفت. تعداد زیادی از کسب و کار ها برای این قسمت از تکنولوژی سرمایه ی زیادی در نظر می گیرند ولی چون استراتژی مشخصی در نظر ندارند پس از مدتی به کلی فراموش می شوند. اگر می خواهید از یک راهنمای حرفه ای استفاده کنید باید طراحی ریسپانسیو وبسایت را در نظر بگیرید. در این حالت عبارت بازاریابی از طریق تلفن همراه با بازاریابی دیجیتالی برابری می کند و برای موفقیت یک کسب و کار، ضروری است.

بی توجهی به نتایج

زمانی که ایده ی جدیدی به ذهن شما خطور می کند و شما آن را عملی می کنید تصور نکنید که قسمت مهم کار به پایان رسیده. زمانی که صفحه ی بازاریابی دیجیتالی شما بصورت رسمی منتشر می شود باید مقیاس های مهمی را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید سرمایه گذاری اولیه شما در حال درآمد زایی است. باید مطمئن شوید که هزینه ی اولیه ی کسب و کار ارزش سودی که در حال حاضر بدست می آورید را دارد یا خیر. خبر خوب این است که صفحه ی تبلیغاتی پس از انتشار در حالت راکد قرار نمی گیرد. باید فعالیت داشته باشید تا بتوانید مخاطب را هدف قرار دهید. در طول زمان محتوا به نحوی بهینه سازی می شود که مطابق با اهداف شما باشد.

استفاده از قواعد قدیمی SEO

از تکنیک های بازاریابی دیجیتالی که در آن از کلمات کلیدی بیش از اندازه و … استفاده می شود دوری کنید. شرکت هایی که از این روش ها برای بالا بردن سئو استفاده می کنند جریمه می شوند. اگر ویدئو، عکس و یا مطلب ارزشمندی را به اشتراک گذاشته اید، آن مطلب بصورت خود به خود در صفحه ی نتیجه ی جست و جو رتبه ی بهتری کسب می کند. این مدل از بازاریابی ارگانیک استراتژی جدیدی ست که شرکت ها برای بهبود سئو انجام می دهند.

عدم هماهنگی در استراتژی های فروش آنلاین و آفلاین

بازاریابی دیجیتالی باید همیشه توسط استراتژی های بازاریابی سنتی حمایت شود. هنوز مانند گذشته مردم به بیلبورد های تبلیغاتی توجه نشان می دهند و به اطلاعاتی که در آن ها مشاهده می کنند واکنش نشان می دهند. تبلیغات سنتی که امروزه هم از آن استفاده می شود نمایش دهنده ی همان بازاریابی دیجیتالی است. این دسته از تبلیغات معمولا در مکان های عمومی مانند مترو و … دیده می شود. حتی بعضی از این تبلیغ ها حاوی کلمات هشتگ مربوط به توییتر هم می باشند. زمانی که استراتژی های بازاریابی سنتی و مدرن را با هم ترکیب می کنید نه تنها خودتان را به افراد جدیدی معرفی می کنید بلکه می توانید با آن ها رابطه ای عمیق را ایجاد کنید.

تجربه ی یک کسب و کار جدید بدون سابقه ی قبلی

این امکان برای کارآفرینان وجود دارد که یک کسب و کار تازه را مدیریت کنند. می توانند بدون هیچ انتظاری از جانب مشتری ها برای شرکتشان هویت و گروه های تبلیغاتی بسازند و با گذشت زمان کم کم مورد توجه مخاطب قرار می گیرند.

مدیران کسب و کار های مختلف باید دقیقا بدانند روی چه بخش هایی تمرکز کنند. آن ها باید روش های بازاریابی دیجیتالی خودشان را توسعه دهند و برای سال های آینده آماده شوند.

 

مشاوره تبلیغات خبره کیست و چه کمکی می کند؟

 

طراحی کمپین های تبلیغات آنلاین

 

استفاده از مشاوره خبره تبلیغاتی قطعا باعث کاهش هزینه های تبلیغاتی، افزایش بازدهی کمپین تبلیغاتی و قطعا کاهش خطا در اجرای کمپین ها رو خواهد داشت

دوستان من تجربه ما میگوید خطا در اجرای کمپین های آنلاین به مراتب از کمپین های آفلاین بیشتر است پس حتما برای کاهش هزینه خود و همچنین خطای کمتر در این حوزه از مشاورین خبره کمک بگیرید یا دانش خود را در این حوزه ارتقا دهید.

گروه مشاورین ما سالهاست کمپین های موفقی در حوزه دیجیتال مارکتینگ اجرا می کند از این رو آمادگی دارد  این خدمات ارزشمند را در قالب طراحی کمپین های تبلیغاتی ویژه کمپانی شما ارائه دهد.