Open Source CRM

معرفی ۱۰ نرم افزار CRM رایگان و اپن سورس

نرم افزارهای رایگان به دو دسته رایگان (ولی محدود) و نرم افزارهای منبع باز (open source) دسته بندی می شوند. بنابراین نرم افزارهای رایگان ولی محدود، در تعداد کاربران، میزان دسترسی ها، میزان مخاطبان ذخیره شده، میزان حافظه و برخی از ویژگی ها محدودیت هایی را برای سازمانهایی که قصد دارند از این نرم افزارها استفاده کنند اعمال می کند.

 Open Source CRM 

 

نرم افزارهای منبع باز دسترسی کاملا آزاد را به دستورها و کدهای دستوری با کاربر ارائه می کند تا کاربر بتواند نرم افزار CRM خود را با اعمال تغییرات در کدها ویرایش و شخصی سازی نماید. نکته مهم نیاز به نصب نرم افزار و ایجاد تنظیمات برروی نرم افزار CRM می باشد که باید توسط یک شخص و یا تیم برروی سرور سازمان انجام شود.

اغلب نرم افزارهای CRM منبع باز پیش تنظیماتی را همراه با نصب و پشتیبانی نرم افزار  در قبال پرداخت هزینه ارائه می دهند.

کجا می تونیم با این نرم افزارها آشنا بشیم و مقایسه را بین این نوع از نرم افزارهای CRM داشته باشیم.

ما در این قسمت لیستی از ۱۰ نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، جزئیات و مقایسه بین آنها ارائه کردیم تا شما بتوانید اطلاعات مفیدی را در مورد این نوع از نرم افزارها داشته باشید:

توجه داشته باشید که هدف ما پیشنهاد دادن هیچ کدام از این نرم افزارها به عنوان بهترین نرم افزار نیست و فقط قصد داریم اطلاعاتی رو در مورد آنها در اختیار شما قرار بدهیم:

SuiteCRM 

SuiteCRM 

 

نرم افزار SuiteCRM یک نرم افزار منبع باز و جایگزین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری Sugar می باشد و درواقع نسخه منبع باز نرم افزار SugarCRM می باشد. این نرم افزار دارای پشتیبانی رایگان و یا در برخی نشخه ها پشتیبانی با هزینه بر اساس مدت زمان و حداکثر زمان پشتیبانی می باشد. نسخه ۷٫۹ این نرم افزار دارای ویژگی های جدید مانند ماژول بروزرسانی شده ایمیل می باشد. ( Open Source CRM )

CapsuleCRM

CapsuleCRM

این نرم افزار برای استفاده دو کاربر با ذخیره اطلاعات به میزان ۲۵۰ مخاطب و ۱۰ مگابایت رایگان می باشد. برای بروزرسانی این نرم افزار می بایست ۱۲ دلار به ازای کاربر/ماه پرداخت نمایید. با پرداخت این هزینه علاوه بر افزوده شدن ۲ مگابایت به حافظه، تعداد مخاطبین ذخیره شده به ۵۰۰۰ مخاطب افزایش می یابد و علاوه بر این امکان یکپارچگی با نرم افزارهایی مانند Mailchimp و freshbooks برای شما فراهم شده است. بهترین ویژگی Capsule را می توان امکان یکپارچگی با حداقل ۳۳ نرم افزار مانند Mailchimp و  Gmail دانست. ( Open Source CRM )

شاید مهمترین ضعف این شرکت را بتوان عدم پشتیبانی مناسب آنها دانس. تماس تلفنی و ارتباط مستقیم برای مشتریان این نرم افزار وجود ندارد. البته قسمتی در سایت این شرکت مربوط به سوالات متداول (FAQ) وجود دارد که مقالات و سوالات از پیش طراحی شده در آن وجود دارد ولی انتظار پشتیبانی بیشتر از این نرم افزار را نداشته باشید. ( Open Source CRM )

Insightly

Insightly

این شرکت اعتقاد دارد که بهترین نرم افزار آنلاین مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارهای کوچک را ایجاد کرده است. باید بگویم که این شرکت یک وب سایت بسیار کاربر پسند و رایگان را به شما پیشنهاد داده است. این شرکت نرم افزار خود را به صورت رایگان برای دو کاربر، ۲۵۰۰ داده قابل ذخیره کردن به عنوان مخاطب و یادداشت و ۲۰۰ مگابایت حافظه برای ذخیره اطلاعات ارائه داده است. این نسخه رایگان همچنین شامل گزارشگیری قدرتمند و امکان ارسال روزانه ۱۰ ایمیل می باشد. شما همچنین امکان بروزرسانی به سطح ۱ این نرم افزار را با پرداخت ماهانه ۱۲ دلار به ازای هرکاربر دارید. این بروزرسانی امکان ذخیره ۲۵۰۰۰ داده و ۱ گیگابایت ذخیره اطلاعات را به شما می دهد. ویژگی ای که نرم افزار insightly را از نرم افزارهای دیگر متمایز می کند امکان بازاریابی گروهی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ (email marketing) می باشد. دسترسی در این نرم افزار در قسمت ایمیل مارکتینگ آن بسیار محدود است ولی باتوجه به اینکه این نرم افزار مناسب برای کسب و کارهای کوچک می باشد، نمیتوان این ضعف را خللی در استفاده از این نرم افزار دانست. همانطور که گفته شد باتوجه به رایگان بودن آن برای دو کاربر می تواند نیازی بسیاری از شرکتهای کوچک را برآورده کند ولی برای کسب و کارهای بزرگ کارایی خوبی نمی تواند ارائه دهد. ( Open Source CRM )

همچنین باید اشاره کرد که پشتیبانی این نرم افزار فقط بصورت آنلاین ارائه می گردد.

 

Really Simple Systems

Really Simple Systems

این شرکت ادعا می کند که بهترین نرم افزار crm برای کسب و کارهای کوچک می باشد ولی در عین حال ادعا نمی کند که شماره ۱ در بین نرم افزارهای آنلاین crm می باشد، پس نمی توان آن را رقیبی برای insightly دانست. امکان نصب این نرم افزار رایگان برروی دو سیستم وجود دارد و تعداد حساب های کاربری آن ۱۰۰ حساب کاربری می باشد. تعداد مخاطبینی که شما می توانید در این نرم افزار رایگان ثبت کنید نامحدود می باشد ۱۰۰ مگابایت قابلیت ذخیره سازی در آن وجود دارد. پشتیبانی این نرم افزار کاملا رایگان و بسیار کامل می باشد. مشتریان این نرم افزار واقعا به این نرم افزار علاقه دارند له این دلیل که همانطور که از نام این نرم افزار پیداست، این نرم افزار کاملا ساده و بسیار کاربر پسند می باشد و برای پشتیبانی از مشتریان پیشنهادهای ویژه ای را ارائه می دهد. این نرم افزار با توجه به محدودیتهای دسترسی آن، این نرم افزار مناسب برای کسب و کارهای کوچک است. ( Open Source CRM )

free CRM

این نرم افزار نیز ادعا می کند یکی از بهترین نرم افزارهای رایگان در بازار است. نرم افزاری که ۱۰۰ کاربر و امکان ذخیره ۱۰۰۰۰ مخاطب و بسیاری از ویژگی های پایه را در نسخه رایگان خود ارائه کرده است. با بروزرسانی این نرم افزار ۲۹ دلار به ازای هرکاربر در مدت یک ماه از امکانات بیشتر این نرم افزار بهره مند خواهید شد. اما چه چیزی این نرم لافزار را با اررزش می کند؟ نسخه بروز شده این نرم افزار یکی از باارزشترین نرم افزارهای CRM موجود در بازار است که مناسب برای شرکتهای متوسط و بزرگ می باشد. همچنین این نرم افزار تحتوب بوده بنابراین برای نصب آن نیازی به تهیه بستر پرهزینه سخت افزاری وجود ندارد. ( Open Source CRM )

free CRM

Bitrix24

این نرم افزار به دلیل ارائه قیمتهای مناسب و امکانات فوق العاده نرم افزار بسیار ایده آلی است. نرم افزاری که ۱۲ کاربر، ۲ گیگابایت حافظه را بصورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. تعداد نامحدود کاربر به همراه ۵۰ گیگابایت حافظه امکانیست که در صورت پرداخت تنها۹۹ دلار به شما ارائه می کند. همچنین این شرکت همانطور که گفته شد بسیار منعطف بوده و خواسته شما را بخوبی می شوند. شما با پرداخت ۳۹ دلار ۱۲ کاربر و ۱۹۹دلار در ماه حافظه نامحدود می توانید در اختیار داشته باشید. این امکانی است که این شرکت برای انواع کسب و کارهای متوسط و بزرگ ارائه می دهد. همچنین اگر بخواهید این نرم افزار را برروی سرور خود نصب کنید، با پرداخت۲۹۹۹ دلار و ۵۰ تا ۵۰۰ کاربر با توجه به نوع سازمانتان می توانید این نرم افزار را نصب کنید. اما ویژگیهای فوق العاده این نرم افزار، bitrix را متمایز نموده است. ( Open Source CRM )

  1. مدیریت پروژه: ارسال وظایف، ترسیم گانت چارت (gantt chart) و تخصیص زمان.
  2. ایمیل مارکتینگ و ارستال گروهی ایمیل
  3. امکانات تلفنی: مانند ضبط مکالمات و امکان برقراری ارتباط از طریق crm
  4. اتوماسیون فروش
  5. گزارشات مالی و فروش
  6. مدیریت تیم فروش و امکان ثبت انواع فاکتور و پیش فاکتور

Raynet

Raynet خود را به عنوان یک نرم افزار کاربر پسند در بازار معرفی کرده است. این نرم افزار رایگان دارای ۲ کاربری رایگان، ۱۵۰ حساب کاربری برای مشتریان و ۵۰ مگابایت حافظه می باشد که با پرداخت ۱۹ دلار به ازای هر کاربر ماهانه، ۲۰۰۰۰ حساب کاربری و ۱ ترابایت حافظه به آن افزوده خواهد شد. امکان بررسی نیازهای مشتریان، احتمال خرید ومراحل خرید آنها و مقایسه میزان خرید ها و ارزش مشتریان برای شما، از امکانات این نرم افزار می باشد. این شرکت به تازگی وارد این حوزه شده است و نکته ای که وجود دارد با توجه به اینکه مقر اصلی این شرکت در چک می باشد، کمی امکان پشتیبانی برای کاربران در داخل ایالات متحده مشکل خواهد بود، هرچند که این شرکت دفتری هم در فلوریدا ایجاد نموده است. ( Open Source CRM )

vTiger

در واقع vTiger را می توان بخشی یا نسخه منبع باز نرم افزار قدرتمند Sugar دانست. شما علاوه بر اینکه می توانید نسخه رایگان و منبع باز این نرم افزار را دانلود نمایید، می توانید به ازای پرداخت ۳۰ دلار ماهانه امکان دانلود نرم افزار با قابلیت ها و تنظمیات پایه را در اختیار داشته باشید. همچنین این نرم افزار امکان پشتیبانی، نصب، تامین سخت افزارهای مورد نیاز را در قبال پرداخت هزینه از ۷۰۰ دلار به بالاتر را در اختیار شما قرار می دهد. نسخه بروزرسانی شده آن امکان یکپارچگی با نرم افزارهای Mailchimp، Intuit و Paypal را به شما ارائه می دهد. این نرم افزار همچنین امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد که به سادگی در نرم افزارهای دیگر قابل دستیابی نیست، مانند مدیریت پروژه، فرم های سفارش مشتری، فاکتورها و پیش فاکتورهای فروش. ( Open Source CRM )

ZohoCRM

Zoho یکی از غولهای نرم افزاری در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. بنابراین بسیار جذاب خواهد بود که این شرکت نسخه رایگانی به مشتریان خود ارائه دهد. این نسخه رایگان شامل ۱۰ کاربر، و امکان ذخیره سازی ۲۵۰۰۰ مخاطب در نرم افزار را به شما ارائه می دهد. همچنین اپلیکیشن موبایل و socialCRM نیز از دیگر امکانات این نرم افزار برای مشتریان خود است. پرداخت ماهانه ۱۲ دلار و بروزرسانی نرم افزار امکان ذخیره ۱۰۰۰۰۰ مخاطب و ویژگی های پایه ای نرم افزار را به شما خواهد داد. ( Open Source CRM )

ZOHO در بازار از نظر کاربری و امکانات فوق العاده در ورود داده ها به نرم افزار خود شناخته شده است.

متاسفانه این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزارهای اشاره شده در این لیست از منظر ویژگی ها غنی و کامل نمی باشد. برخی از مشکلات در برخی از ویژگی های آن بسیار سختگیرانه و در برخی مواقع برای مشتریان سخت و آزاردهنده می باشد. مانند خروج داده ها از این نرم افزار در قالب اکسل، که در صورتی که داده ای دارای ویرگول یا کاما باشد خروجی گرفتن اکسل از داده های ZOHO با مشکل مواجه خواهد شد. ( Open Source CRM )

Zurmo

این نرم افزار به دلیل منطقی که در آن وجود دارد از سایر نرم افزارها متمایز می باشد. این نرم افزار منبع باز با توجه به امکان تعریف ماموریت ها و اهداف برای کاربران مختلف و  امکان ردیابی آنها در میزان دستیابی به اهدافشان ، انگیزه در کاربران در سطوح مختلف سازمان به ارمغان می آورد. تنها مشکل این نرم افزار جدید بودن آن در بازر است که نسخه منبع باز آن نیز مشکلاتی را به همراه دارد. یکی از آن مشکلات عدم وجود socialCRM به عنوان یکی از پایه ای ترین ویژگیهای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. نسخه پیش تنظیم شده این نرم افزار مبتنی بر ابر می باشد و بروزرسانی شده آن از مبلغ ۳۵ دلار ماهانه به ازای هر کاربر آغاز می شود. 

Open Source CRM

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *